mijn eerste week in Daegu - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu mijn eerste week in Daegu - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu

mijn eerste week in Daegu

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

03 Maart 2008 | Zuid-Korea, Daegu

An nuyng ha se yo! (hallo)

M’n eerste week in Korea overleefd! Het was allemaal heel relax hier, elke dag een beetje in Daegu rond gehangen en de campus verkend. M’n team maten (Julien, Julie en Kandal) en ik kunnen het nog steeds erg goed vinden met elkaar en samen verkennen we hier de boel een beetje.
De campus is echt enorm, niet zo groot als Eindhoven ;-) maar wel echt groot, we hebben hier een eigen ziekenhuis, bank, supermarkt, 3 flatgebouwen met alleen maar sportscholen erin en een sportpark met voetbalvelden en tennisbanen, en meerdere restaurants en barretjes.
Ze zijn wel vrij streng hier op de campus, mannen en vrouwen mogen niet bij elkaar in het slaap gebouw komen, zelfs niet op de trap voor het gebouw. Elke dorm wordt bewaakt door 4 lijpe Koreaanse bewakers. Om je dorm (studentenflat) binnen te komen moet je een code intoetsen en een handscan maken. Mijn favoriete regel is dat we tussen 1.00u en 5.00u (ook in het weekend) niet naar binnen mogen als je te laat komt krijg je een penalty, bij 10 penalty’s moet je de school verlaten…

Mijn slaapkamer deel ik met een Russische meid, een enorme computer nerd die om 9u ’s ochtends naar haar computer lab gaat en om 22.00u thuiskomt (zelfs in het weekend) dus daar heb ik geen last van, ze spreekt wel Engels en Koreaans dus das wel handig (aangezien hier niets in het Engels is). De kamergenoten van Julie en Kandal spreken geen Engels dus ik ben best blij met mijn Russische nerd :-)

We hebben het gratis kantine eten geprobeerd, was een heel avontuur, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat 1 x per dag kantine eten meer dan genoeg is (in plaats van 3x) want het is nogal eentonig , behalve dat we elke dag rijst en noedels krijgen, zit er ook weinig variatie in de groenten en het vlees. Maar voor 1x per dag is het prima, het Koreaanse eten is ook best lekker. Ik heb nog geen hond en kat gezien, dat kan je alleen maar krijgen in speciale restaurants. Maar dat ga ik voorlopig nog niet proberen, ik vind het al heel stoer van mezelf dat ik iets aanwijs op de kaart en dat opeet, aangezien ze hier niet aan Engelse menu’s doen en het personeel geen Engels spreekt.

Net buiten de campus is een wijk met alleen maar restaurantjes en winkeltjes waar we alles (zelfs boterhammen met pindakaas!!) kunnen krijgen en het kost allemaal bijna niets. (croissant, koffie, sandwich samen voor €2)
Rondom de campus zit alles wat we nodig hebben ; een grote supermarkt, warenhuis, restaurantjes barretjes enz., de kleding winkels en de grote clubs zitten allemaal down-town. Daar gaan we met de taxi naar toe (we gaan eigenlijk overal met de taxi naar toe) en dat kost ook allemaal niets, €0.50 pp of zo. Het enige nadeel is dat de meeste taxi chauffeurs geen Engels spreken, dus het is elke keer afwachten of we naar de juiste plek gaan :-S

Vrijdag zijn we voor de eerste keer in down-town gaan stappen. Eerst naar een cocktail bar waar ze shows geven als je iets besteld en dan wordt heel de bar in de fik gezet, best gaaf dus. Daarna zijn we naar verschillende clubs gegaan totdat Juliens maag het begaf…

Zondag zijn we de toerist uit gaan hangen. Eerst naar een National Park en daarna naar Daegu Tower, daar heb je uitzicht over heel Daegu maar het weer was te slecht om het goed te kunnen zien dus we moeten nog een keer terug.

Ik ben nu net klaar met m’n eerste schooldag , tot nu toe spreken de leraren goed Engels en zijn de lessen dus prima te volgen. Ik denk niet dat ik het heel zwaar ga krijgen want het niveau ligt niet erg hoog. Dat vind ik natuurlijk heel erg jammer ;-)

Ik heb het dus prima naar mijn zin hier! Volgend weekend gaan we kijken hoe we in Japan en China kunnen komen, volgens het international office hier op de campus moet dat geen probleem zijn :-)

Dit was het weer even voor nu, maar ik zal snel weer van me laten horen!

(doei) Xx Bianca

  • 03 Maart 2008 - 09:21

    Jeroen:

    heeey zus,

    vet man :D.. mooi dat je het daar naar je zin hebt :) ooh ik zie trouwens dat je dit net erop hebt gezet :P.. maar jaa dus je bent nu vet onder je niveau aan het werken dat is wel jammer. maar jaa je zit wel lekker in daegu.

    hoe is het weer trouwens ?

    xxx je broertje :)

  • 03 Maart 2008 - 09:49

    Sjoerd:

    He B,

    Klinkt allemaal erg gezellig daar! Ik krijg weer helemaal heimwee naar het buitenland, dus snel maar weer weg. Maak er een mooie tijd van en ik blijf je verhalen volgen.

    Gr.,
    Sjoerd

  • 03 Maart 2008 - 10:02

    Macale:

    Ha Natnek,

    Ik ben zooooo jaloers!! Ik kom eraan...!
    Goed te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt, maar daar twijfelde ik niet aan. Wel triest die gescheiden afdelingen (jonges-meisjes) maar dit zal wel een behoorlijke geruststelling zijn voor jullie pa en ma...
    Heb trouwens een nieuwe baan! Maar daar mail ik je wel over.

    Dikke zoenen!!

  • 03 Maart 2008 - 10:22

    Mandy:

    Heeey meid!!

    Leuk je verhaal te lezen! Zit op mn stageplekkie heel de dag achter de compu! En dan moet ik dit verhaal lezen!! Haha.. maar vind het super voor je! Fijn dat je het goed met hun kan vinden; is heel belangrijk!!! Indd erg strenge regels..maaaaar miss is dat wel een keer goed voor jou ;-) haha!!!

    Nou meid, doe je best daar en we horen weer van je!

    Liefs xx

  • 03 Maart 2008 - 11:29

    Gerard:

    Hej Bianca,
    Leuk vehaal.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    Ik dacht dat ik in een andere omgeving zat maar wat jij doet is nog een tandje erbij.
    Ik zie wel enige overeenkomsten tussen jouw en mijn omgeving: Zoals je weet steken ze hier bij Chupito ook de bar in de fik en hier spreekt ook niemand Engels.
    Ik wil ook zo´n nerd !!!

    Ik hoop dat je een hele leuke tijd tegemoet gaat.

    GRTZ


  • 03 Maart 2008 - 12:15

    Raptor:

    hey bianca.
    nou zo te vlezen gaat het wel goed komen daar, in de hens staande baren enzo :)
    En las ook dat ik geen lunch pakketje op hoef te sturen. en zo'n nerd is inderdaad wel handig je ..lol.

    en vind het ook wel dapper dat je zo wat op de menu kaart aanwijst en dan ook nog op eet. jij liever dan ik .

    ik lees het wel weer.

    Gr Eltjo

  • 03 Maart 2008 - 12:21

    Yvonne:

    Hey chica!

    Mooie pica's! Het is dus waar dat alle koreanen een peace-teken maken als er foto's gemaakt worden. Die strenge regels klinkt als nepal, ik moest alleen al om 11 uur binnen zijn. En na 05.00 uur is toch ook prima?
    Die vreemde onderzeedieren die je op de foto hebt zijn die ook om te eten??
    Kwam dit weekend stef nog tegen in de pijp toen we daar de zaterdagmiddagborrel hadden! Vandaag hoor ik of ik de stageplek op de SEH krijg. Spannund!
    Ik mis je, ben blij dat je je goed vermaakt, dikke kus

  • 03 Maart 2008 - 13:00

    Jan:

    Hee die regels zijn toch niet zo streng. Helemaal mee eens geen jongens in de dorm. Krijg je ook geen gelazer ;-) En je kunt dan gewoon tot na 5 uur stappen. zeg heb jij die onderwater dingen ook al gegeten? lijkt me best lekker.
    Hee meiske ik ga je zien. Dikke kus X Jan

  • 03 Maart 2008 - 15:42

    Caroline:

    He Bianca,

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Ik had ook niet anders verwacht.Ben trouwens niet ingegaan op de baan waar ik het over had. Ben wel bij bartels geweest en daar hoor ik in april iets van.

    xxx
    caroline

  • 03 Maart 2008 - 20:14

    Renzi:

    An nuyng ha se yo!
    Zo te horen heb je het al goed naar je zin, gelukkig! Wel handig zo'n personal-nerd binnen handbereik en fijn dat je zo toch een beetje prive hebt. Heb je al leuke (koreaanse) flings?
    Die foto's van die ranzige zeetentakels zijn echt smerig! Dat moet je niet na het stappen tegen komen. Heb je die ook al gegegeten?
    Ik mis je wel hoor bianc! Maar ik ben blij dat je het goed hebt! Hier is het echt Hollands: waai-van-mijn-fiets-af-en-hagel-op-mijn-kop-weer. Have fun!!
    XX Renzi

  • 03 Maart 2008 - 22:45

    Ine:

    Meid GEWELDIG!

  • 04 Maart 2008 - 11:38

    Fardau:

    biebstra!! Wow, ziet er goed uit zeg! Die rare beesten vondt ik wat minder.. Pas maar op met dat eten bestellen van een kaart die je niet begrijpt :)Beetje jammer dat t zo streng is, maar volgens mij vermaak je je wel. Je hebt al veel gedaan in deze week! Goed zo toeristje van me. Ben benieuwd wat ze zeggen over Japan en China, let me know. Guess what.. Ik ga morgen mn scriptie inleveren!! Maar ik mail je nog wel.
    Veel plezier daar met de spectaculaire cocktail bars :)
    mis je, kus!

  • 07 April 2008 - 09:32

    Annette :

    hey Bianca. Dat je het eten durft te eten als ik alleen de foto`s zie ga ik al over mijn nek. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes en horen wel wanneer de hond aan de beurt was. Sterkte daar mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Bianca

eind oktober vertrek ik naar India om daar bij Metaflex af te gaan studeren. Ik ga naar Noida, een voorstad van Delhi waar ik een appartementje heb.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 16529

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2008 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: