Daar gaan we weer - Reisverslag uit Noida, India van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu Daar gaan we weer - Reisverslag uit Noida, India van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu

Daar gaan we weer

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

21 Oktober 2008 | India, Noida

Namaste!
En weg ben ik weer, ditmaal naar India. Naar het stadje Noida, om precies te zijn, dat ligt tegen New Delhi aan. In het vliegtuig had ik al meerdere vrienden gemaakt, iedereen was benieuwd wat ik in mijn eentje in India ging doen. (Ik zat niet naast peter omdat ik later ingecheckt had)

In Delhi aangekomen rook ik de vervuiling al voordat ik het vliegtuig uit was. Ik vond het minder stinken dan in China, daar stonk het echt heel erg naar riool en uitlaat gassen en hier ruikt het meer naar vuurwerk, verbrand rubber en zand. Lekker is anders, maar toch.. Eenmaal buiten kon ik zien dat India niet voor niets het meest vervuilde land ter wereld is en begreep ik ook waarom KLM waarschuwt dat er vaak vluchten geannuleerd worden ivm hevige smog. De maan kwam maar net door het smog gordijn heen en had een vreemde bruinige kleur. Onze chauffeur stond al te wachten dus we konden meteen naar ons appartement. Op de weg was het rustiger dan dat ik had verwacht maar wel echt een enorm ongeorganiseerd. Ze rijden rond zonder licht, ze gaan tegen het verkeer in, ze staan stil midden op de weg, en steken lopend een rondweg over. En dit was om 1 uur ’s nachts…

Het appartement ziet er prima uit en is van alle gemakken voorzien. Het bed is (op die van China na) het beste bed wat ik in Azië heb beslapen, een beetje hard voor Nederlandse maatstaven maar hemels vergeleken de planken van Korea, Mongolië en Japan.

Op kantoor is ook alles prima, mijn collega’tjes zijn erg aardig, het zijn 3 meiden; Abba, Ghetica en Megha, ze gaan met me shoppen en ze gaan mij leren koken. De stroom valt meerdere malen per dag uit maar niemand kijkt daar van op of om, de computers blijven doorwerken en alleen de lampen gaan uit.

Op weg naar huis heb ik kuddes koeien gezien die lekker aan het wandelen waren op de snelweg, en ik heb een aap voorbij zien komen. De mensen zijn wel echt arm hier, en ik ben bang dat wat ik tot nu toe heb gezien nog niet eens zo erg is (in Indiase maatstaven dan) Ze leven in tentjes, gemaakt van grondzeil of golfplaten, zonder muren, water enz.. Wat me wel opvalt is dat ondanks dat alles hier heel erg stoffig is en de mensen heel arm zijn, de kleding van de vrouwen enorm fel van kleur is.

Tot nu toe bevalt alles erg goed (incl. het eten) en ben ik benieuwd wat ik nog allemaal ga meemaken!

  • 21 Oktober 2008 - 12:59

    Eddie:

    Hey Bianca,

    Je zal er inmiddels wel aan wennen aan al die zaken die compleet anders zijn. Ik dacht dat de smog in Mexico City al erg was, maar blijkbaar heb jij een paar overtreffende trappen meegemaakt nu.

    Heel veel succes en plezier daar in ieder geval.

    Groeten,

    Eddie

  • 21 Oktober 2008 - 13:30

    Macalé:

    Go girlie!
    Ben benieuwd naar de volgende foto's en verhaaltjes.

  • 21 Oktober 2008 - 13:38

    Mandy:

    Heeey Bianca!

    Tis weer lang geleden maar even snel een berichtje achterlaten! Super leuk om bij te houden wat je allemaal uitspookt, doe het nog steeds maar heb niet altijd tijd om een berichtje achter te laten. Ik ben met een Master begonnen en ga in april naar Shanghai voor een maand om te studeren. Heb er erg veel zin in, vooral als ik jouw foto's bekijk!!!

    Heel veel plezier in India en hou ons op de hoogte!

    Liefs,
    Mandy
    xxx


  • 21 Oktober 2008 - 13:38

    Mariken:

    Ha B,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Had je nog willen bellen zondag, maar je lag vast al te slapen. Heb je skype? xx M

  • 21 Oktober 2008 - 13:39

    Fritzl:

    hey grote meid, watr fijn dat jij dan niet de enige bent die met fellen kleuren rondloopt hahahahaa flauw hé. maargoed, het is wel weer erg stoer van je dat je nu weer in India zit. dikke kus en groetjes van Fritzl, Liese en Luc.

  • 21 Oktober 2008 - 14:04

    Sciyenne:

    Hallo. Bianca Hoe gaat het?
    Ik wist niet dat je naar India zou gaan.
    Btw , kom je nog voor Carnaval naar Aruba.
    Groetjes, Sciyenne

  • 21 Oktober 2008 - 15:09

    Ine:

    Hey Bianca!

    Wat leuk om weer een bericht van je te lezen! ik weet niet wat je nu aan het doen bent, waarschijnlijk heb je een baan gevonden aangezien je schreef dat je werkt, maar iig heel veel sterkte succes en plezier met je tijd in India!

    Kusskuss

  • 21 Oktober 2008 - 17:34

    Gonnie:

    Chick!

    Relaxt om te horen dat je t nu al naar je zin hebt! Maar had natuurlijk niet anders van je verwacht ;) Ben beniewd naar de foto's!
    Have fun en tot over 2 maandjes!

    dikke kus

  • 21 Oktober 2008 - 20:32

    Josje:

    Hee Bianca, ik wens je erg veel succes in India maar twijfel er niet aan dat dat allemaal goed gaat komen! Josje

  • 23 Oktober 2008 - 00:07

    Douwe:

    Leuk dat je er ook bent. Succes en vooral veel plezier.

  • 24 Oktober 2008 - 16:55

    Renzi:

    Hey Bianca,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Het zal wel weer een leuk avontuur worden met al die gekke koeien daar. Have fun!

    XX Renzi

  • 25 Oktober 2008 - 16:29

    Fardau:

    he schat! Goed om te horen dat je je vlucht nog hebt gehaald na ons uitgebreide ontbijt :) Klinkt wel gaaf daar, maar het lijkt me erg heftig allemaal. Wel weer erg leerzaam! Veel succes nog daar. Als je terug bent gaan we eindelijk alle foto's van elkaar bekijken!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

eind oktober vertrek ik naar India om daar bij Metaflex af te gaan studeren. Ik ga naar Noida, een voorstad van Delhi waar ik een appartementje heb.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 16489

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2008 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: