India baby!! - Reisverslag uit Noida, India van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu India baby!! - Reisverslag uit Noida, India van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu

India baby!!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

15 November 2008 | India, Noida

Hier weer een berichtje uit India.
Ik moet zeggen dat ik (raar genoeg) al helemaal gewend ben hier. Ik kijk niet meer op van alle vreemde dingen die hier gebeuren en vind het vreemd als ik Zonder bijna dood ervaring de autorit naar huis heb afgelegd.
Het verkeer hier is gekker dan waar dan ook ter wereld, en ik vind het verbazingwekkend dat er relatief gezien maar weinig ongelukken gebeuren. Ik zal de terug rit van gister beschrijven zodat jullie je een beetje kunnen inleven… Het begint met het achteruitrijdend verlaten van de pakeer plaats. Aangezien de gemiddelde Indiër zijn rijbewijs heeft gekocht en amper les heeft gehad, hebben ze daar 3 mannen van de bewaking voor nodig die aanwijzingen geven en (hopelijk op tijd) aangeven als ze ergens tegen aan rijden. In het stuk tussen kantoor en de expressway komen er van alle kanten brommers, fietsers, rikshas en auto’s invoegen, zij kijken niet of er een auto aankomt maar gaan gewoon, en wij als achter op komend verkeer moeten daar dus volop voor op de rem. Nadat we 3 koeien hebben ontweken en bijna wat voetgangers hebben aangereden komen we op de expressway (soort rondweg) Daar begint het pas echt. De Expressway is eigenlijk een 3 baans weg maar word door de Indiërs als een 5 baans weg gebruikt. Toeteren doe je als je: 1. wilt inhalen, 2. laten weten dat je er bent, 3. om te laten weten dat je het ergens niet mee eens bent en 4. gewoon omdat het een leuk geluid maakt. Ook hier op de expressway rijden rikshas, fietsers, voetgangers enz. Regelmatig beslist een auto dat die toch de andere kant op wil en draait midden op de weg om en gaat dus tegen het verkeer in rijden. Motoren en fietsers doen dit overigens ook… En dan heb je nog de vrachtwagens en de bussen, deze zijn het gevaarlijkst van allemaal. De vrachtwagens en hun chauffeurs, zijn van zeer slechte kwaliteit. Regelmatig kieperen die vrachtwagens door slecht rijgedrag om, en meestal liggen die er dan een dag of 2… Verder zijn we ook nog een olifant (eindelijk!!! wilde ik graag zien ) tegen gekomen midden op de weg en dat schijnt hier ook normaal te zijn.

Mijn haar begon weer langzaam in een bos stro te veranderen (dat is niet ongevaarlijk in India met al die loslopende koeien) en ben dus naar de kapper gegaan. Niet boeiend zou je denken, maar in India is alles leuk. Voor elke handeling hebben ze een personeelslid, 1 om de deur open en dicht te doen, 1 om haren te wassen, 1 om shampoo en handdoeken aan te geven, 1 om je handdoek vast te houden als je vanaf de was stoel naar de knip stoel loopt, 1 om thee te brengen, een om de borstel vast te houden en 1 om te föhnen en de kapper die je haar knipt. Ik heb 1,5 uur binnen gezeten en ze hebben continu aan me lopen plukken, ik heb zelfs een massage gekregen??!! Maar ben wel erg slecht geknipt….

Vorige week zaterdag ben ik naar Old-Delhi gegaan. Dit is oude gedeelte van Delhi wat bekend staat om de nauwe straatjes en vele bazaars. Het leek wel of iedereen die in Delhi en omstreken woont ook in Old-Delhi was. Overal waar ik keek krioelde het van de mensen. En alles wat je maar kan bedenken werd daar op straat aangeboden, van mensen die je was willen strijken tot bumpers van auto’s. De geur die er hing was niet te harden, een combinatie van uitlaat gassen, eten en urine, niet echt fris dus. Achteraf lazen we in de krant dat de luchtvervuiling boven alle alarmfases uit piekt, het is dus echt mega smerig en ongezond om hier adem te halen…

Maar toch heb ik het hier erg goed naar m’n zin, ben al hartstikke vegetarisch en gelukkig verdraagt mijn maag het eten goed:-) Al mijn weekenden zijn door mijn collegaatjes vol gepland met tripjes en die tijd vliegt voorbij. Ohja, met mijn scriptie gaat het trouwens ook goed :-)
xxx

  • 15 November 2008 - 14:31

    RJ:

    Hey chica!

    Vet verhaal, doet me soms een beetje denken aan dagelijkse chinese gebeurtenissen! Denk dat je die 2 landen mss wel kan vergelijken, maar is India een beetje meer ghetto..;)

    Have fun! (hoe is het uitgaansleven daar trouwens?)

    Dikke X

  • 15 November 2008 - 17:58

    Fardau:

    wat een schattig indisch vrouwtje ben jij :)

  • 15 November 2008 - 21:38

    Ree:

    leuke pony....

  • 16 November 2008 - 13:55

    Renzi:

    Hey Bianca!

    Wat een avonturen weer! Inderdaad een wonder dat er zo weinig ongelukken gebeuren.
    Die saree is trouwens echt gaaf. Hoe lang blijft die stip zitten? Veel plezier nog!
    X Renzi

  • 16 November 2008 - 14:13

    Els:

    Hardstikke leuk wat je daar zo allemaal meemaakt, Ziet er allemaal leuk uit, Geniet ervan, zolang je nog daar bent. Groejes Els x

  • 17 November 2008 - 10:04

    Macale:

    Hmmm dus een beetje like ikke... Toch al in het zwembad geweest??

  • 17 November 2008 - 11:09

    Yvonne:

    Hey bianca!!
    Mooie verhalen. Ik herken een hoop. Vooral dat toeteren als nationale sport en bezoekjes aan de kapper. Voor 50 cent mag je ook geen coupe-de-luxe verwachten hè? Ik stuur je een mailtje met alle verhalen :) x yvonne

  • 17 November 2008 - 21:48

    Novri:

    Hola!

    Je wordt terdege gemist door Karaokeclub Kortrijk. Ziet er allemaal leuk uit. Have fun in het maffe India!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

eind oktober vertrek ik naar India om daar bij Metaflex af te gaan studeren. Ik ga naar Noida, een voorstad van Delhi waar ik een appartementje heb.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16486

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2008 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: