Laatste tentamen dag gehad:-) - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu Laatste tentamen dag gehad:-) - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Bianca Zwaan - WaarBenJij.nu

Laatste tentamen dag gehad:-)

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 Juni 2008 | Zuid-Korea, Daegu

hallo allemaal

Mijn laatste tentamen zit er op! Ik ben klaar hier in Korea :-)
Maar er is nogal wat gebeurd de afgelopen weken. Halverwege mei begint hier het festival seizoen, dat houd in dat de faculteiten van de universiteit geld kunnen verdienen dmv eten en drinken te verkopen op feesten die deze hele maand plaats vinden.
De kick-off van dit festijn zijn de open dorm dagen; jongens en meisjes mogen voor 3 dagen bij elkaar op bezoek in de dorms tussen 11.00-20.00, wat een feest! Maar wel een goede reden voor een feestje bij de mannen op het dakterras. Het feest begon om 19.45u, zodat we zonder moeite naar binnen konden en aangezien ze het dak toch iet controleren verwachtte we geen problemen. Het was een super avond en uiteindelijk zijn we (zoals gewoonlijk) in de karaoke bar beland.

Het weekend erop zijn we naar Busan gegaan om lekker een middagje te relaxen op het strand, echt ontspannen was het alleen niet… Aangezien wij de enige waren die een bikini aanhadden waren we een soort van toeristische attractie. Het was 30 graden maar de Koreanen lagen met hun kleren aan op het strand en gingen ook met hun kleren aan de zee in. Om de 5 min werden wij gefotografeerd en kwamen er mensen met ons praten. In het begin was het wel grappig maar na een tijdje werd het erg irritant, helemaal toen er een gast met een tele lens een hele reportage van ons aan het maken was zonder het eerst te vragen…

Verder hebben we de afgelopen week en gister een poging gewaagd om naar een nacht club te gaan. Een poging gewaagd omdat ze ons niet binnen laten omdat we buitenlanders zijn. Geen onderhandeling mogelijk, als je in de buurt van de ingang komt beginnen ze al nee te schudden en ‘no foreigners’ te roepen (stelletje racisten hier). Na 2 keer geweigerd te zijn, zijn we maar naar een andere nacht club gegaan, maar die was wel voor wat ‘oudere’ mensen. Daar aangekomen was het een 50+ tent waar alle zakenmannetjes volledig los aan het gaan was op een soort van Koreaanse happy hardcore, maar er werd ook ‘geslowed’ en ik heb me kapot gelachen. De reden waarom wij moeite hebben om de nacht clubs binnen te komen is omdat dit een dating plaats is. Groepjes mannen en vrouwen zitten aan tafels, mannen kunnen een meisje aan wijzen en de ober gaat haar halen voor hem. Het aanbod weigeren zit er niet in, ze blijven je net zolang irriteren tot dat je bij die kerel aan de tafel zit. Dit wilde ik natuurlijk wel eens zien, maar gelukkig hebben ze ons enigszins met rust gelaten in de 50+ club, alleen op de dansvloer wilden ze met ons housen (lees: ongecontroleerd met je armen zwaaien, terwijl je 3 stappen naar voren doet en dan weer 3 stappen naar achter). Vreemd genoeg hadden de Koreaanse mannen meer aandacht voor ‘onze’ mannen dan voor de dames maar daar was ik niet echt rouwig om ;-)

Ik heb trouwens besloten dat ik geen hond ga eten, naar lang twijfelen heeft een professor mij overtuigd het niet te doen. Hij vertelde namelijk in een van zijn colleges hoe de Koreanen met de hond om gaan. Voordat ze de hond afmaken hangen ze hem ondersteboven aan een boom en slaan ze hem met een stok. De hond wordt boos natuurlijk en bang en produceert adrenaline, wat volgens de Koreanen erg goed is voor de gezondheid. Als je Koreaanse hond eet, krijg je het ook heel erg warm, je hardslag gaat omhoog en je krijgt een energie kick, omdat al de adrenaline nog in het vlees zit. Ik vind het maar dierenmishandeling en wil daar niet aan mee doen, dus vandaar.
Heb afgelopen week wel kippen voeten gegeten… ben er geen grote fan van kan ik zeggen, En zonder dat ik het wist heb ik ook ‘kippen kont’ gegeten, (vertaling van een Koreaan, dus het zal wel darm geweest zijn) maar dat was erg goor.

Nog een weekje en dan komt Gonnie! We gaan samen naar Mongolië, waar we de Gobi woestijn gaan bezoeken en daarna ook nog naar Japan. Heb er echt super veel zin in en ik weet zeker dat het een mooie trip gaat worden!

Nou dit was het weer. Vanavond hebben we ons afscheid feest, zondag beginnen de eerste al met hun reis. De volgende keer alles over Mongolië!!

xxx
PS. Foto’s komen morgen




  • 06 Juni 2008 - 11:59

    Letty En Maup:

    Hoi Bianca, was weer genieten van je verhaal, wat maak je 'n hoop (leuke) dingen mee. Leuke dagen nog in Korea en veel plezier in Mongolie en Japan. Hier alles ok, volgende week wij vakantie, naar Zuid - Frankrijk. groet Maup en Letty xx

  • 06 Juni 2008 - 15:58

    Oma:

    Hi Bianca,
    Het is maar goed dat je naar die proffesor geluisterd hebt,want Els m'n ex buurvrouw heeft me eens een film gemaild hoe dat er aan toe gaat en het is meer dan walgelijk,ik heb het gewoon niet af kunnen kijken zo akelig was dat.
    Ik wens je verder een fijne rond reis en dan tot spoedig ziens.
    Liefs en groetjes Oma

  • 09 Juni 2008 - 10:17

    Yvonne:

    B'tje!!

    Klinkt als carnaval, stapje naar voren en terug en zwaaien, haha! Goed dat je geen hond eet, te zielig hoor. Maar kippenvoeten.. respect, klinkt goor! Kom maar snel terug voordat je kippenkoorts krijgt. Succes met je reis en tot snel. Ons huisje is super! Kus

  • 10 Juni 2008 - 07:58

    Astrid:

    Hee Bianca!
    Ik heb van een vriendin gehoord dat ze in Vietnam de hond (levend) onder de snelbinders achter op de fiets vervoeren voordat ze 'm "klaarmaken"! Ook geen pretje!
    Ben benieuwd naar je vakantie In Japan en Mongolie! Geweldig!
    Veel reisplezier!!!
    Dikke kus Astrid

  • 11 Juni 2008 - 18:05

    Harrie En Hanneke:

    he bianca,jammer voor ons dat je studietijd er weer op zit want we heben nl erg genoten van al je verhalen en foto`s. wij wensen je nog een hele prettige vakantie samen met gonnie en tot ziens in nederland

  • 14 Juni 2008 - 13:00

    Lindsay:

    Hee Bianca,

    Leuk verhaal! Ik ben wel jaloers dat jouw tentamens erop zitten en dat je klaar bent voor de trip naar Mongolie en Japan. Echt tof! Heel veel plezier!!

    Liefs uit China!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Daegu

Bianca

eind oktober vertrek ik naar India om daar bij Metaflex af te gaan studeren. Ik ga naar Noida, een voorstad van Delhi waar ik een appartementje heb.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 16531

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2008 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: